🔒 En toen ging het beeld op zwart…

🔒 En toen ging het beeld op zwart…

De NOS kopte afgelopen week: “Veel meer bedrijven zijn vorig jaar het slachtoffer geworden van cybercrime dan gedacht”. Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 5 organisaties vorig jaar schade heeft geleden door cyberaanvallen.

Dat is geen abstract cijfer meer – dat zijn collega-bedrijven, je klanten, je partners… Misschien zelfs wel jouw eigen organisatie. Cybercrime is al lang geen ver-van-je-bed-show meer. De risico’s zijn reëel en de gevolgen kunnen vaak enorm ingrijpend zijn: van financiële schade tot stilgevallen bedrijfsvoering en reputatieverlies. 

Wij leggen je graag uit hoe we je als verzekeringsadviseurs kunnen helpen om je bedrijf te beschermen tegen cyberincidenten.

Juist het MKB is slachtoffer
Veel ondernemingen denken hun digitale veiligheid goed op orde te hebben en leven met het idee dat dreiging afkomstig is van individuele hackers. Recente berichten en onderzoeken laten echter een compleet ander beeld zien. De aandacht van cybercriminelen verschuift steeds meer naar het MKB. En juist in die sector worden de risico’s vaak onderschat. Veel MKB’ers hebben wel geïnvesteerd in een firewall, maar missen goede detectie van inbraken. Ook is er zelden een zogenaamd ‘incident response plan’ voor wanneer het echt misgaat.

Een incident response plan kun je zien als instructies voor medewerkers om hen te helpen om beveiligingsincidenten te kunnen detecteren. De instructies moet de medewerkers helpen om hier direct goed op te reageren en te anticiperen om verdere schade te kunnen beperken.

Verschillende vormen van cyberrisico’s
Steeds meer bedrijven worden getroffen door een cyberaanval. Dit gaat van virussen tot het hacken van je systeem en van DDos-aanvallen tot ransomware. Maar ook een menselijke fout of een fout van je systeem kunnen enorme risico’s voor je onderneming zijn. Denk eens aan het lekken van privacygevoelige informatie van je klanten waarvoor je aansprakelijk gesteld wordt gesteld en een enorme imagoschade oplevert…

Wist je dat een goede cyberverzekering je kan helpen om je cyberrisico’s te beperken? 
Met een goede cyberzekering kun je als ondernemer de financiële gevolgen van cybercrime afdekken. En op dat gebied kunnen wij je als verzekeringsadviseur dus goed van dienst zijn om je onderneming tegen cybercrime te beschermen.

Met een cyberverzekering kun je je onderneming verzekeren tegen o.a.:

  • Aansprakelijkheid – voor schade bij anderen als gevolg van cybercrime bij jouw organisatie
  • Eigen schade – denk aan kosten die nodig zijn om je imago te herstellen of bijvoorbeeld om gestolen data terug te krijgen
  • Financiële gevolgen – de gevolgen van diefstal of bijvoorbeeld afpersing. 

Aanvullend bieden veel verzekeraars nog de mogelijkheid om bedrijfsschade mee te verzekeren. Je bedrijf kan als gevolg van een cyberincident tot stilstand komen, bijvoorbeeld omdat je eigen netwerk niet meer bereikbaar is. Verschillende verzekeraars geven de optie om ook bedrijfsschade mee te verzekeren zodat ook kosten als gevolg van bedrijfsstilstand vergoed worden.

Laten we vandaag nog het gesprek aangaan!
Benieuwd hoe wij organisaties helpen om cyberweerbaar te worden? Laten we het erover hebben — voordat het beeld bij jou op zwart gaat. Neem contact met ons op via info@faasassurantien.nl of 0252 422 823. Wij staan voor je klaar!

Terug naar overzicht

Klanten aan het woord

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Enige tijd geleden waren wij voor onze groeiende bedrijven op zoek naar een nieuw verzekeringsadvieskantoor. Eentje waar persoonlijk contact, advies en service nog steeds hoog in het vaandel staat. Dat vonden wij bij Faas Assurantiën. De sterke betrokkenheid en het persoonlijke meedenken van het team van Faas Assurantiën geeft ons 100% geruststelling en vertrouwen.

Het kantoor waar we hiervoor zaten, werd steeds groter en onpersoonlijker. Wij kenden niemand meer en niemand kende ons meer. Personeel wist niet wat er speelde bij ons waardoor ze niet meer konden meedenken.

Lees meer

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Omdat ons vorige verzekeringskantoor het gevoel gaf dat wij een ‘nummer’ waren i.p.v. een klant hebben wij aan Faas Assurantiën gevraagd om ons verzekeringspakket door te lichten.

Door onze groei was het onduidelijk geworden welke verzekeringen er waren afgesloten, tegen welke voorwaarden en bij welke verzekeraar. Faas Assurantiën heeft alles voor ons uitgezocht, eerlijk en duidelijk advies gegeven en vervolgens een nieuw overzichtelijk pakket samengesteld.
Lees meer